Nový Helpdesk (nejen) pro studenty UP

Wednesday 31 August 2016, 20:35 – Text: Ivana Pustějovská

Efektivně, přehledně a jednoduše – to je princip, na kterém funguje univerzitní elektronický Helpdesk. Dosavadní praxe, kdy zaměstnanci univerzity mohli přes tento systém zadat požadavek a viděli, kdo a kdy ho vyřizuje, se nově rozšiřuje i na studenty.

„Využívání elektronického Helpdesku pro efektivní řešení požadavků nejrůznějších typů mezi zaměstnanci UP již zdomácnělo a celá řada fakult jej intenzivně využívá. Tento rok jsme navíc udělali celkovou rekonstrukci této webové aplikace, kterou jsme vytvořili v podstatě od začátku. Pro uživatele by měla být podstatně komfortnější a zobrazitelná i na mobilních zařízeních,“ vysvětlil ředitel Centra výpočetní techniky UP David Skoupil.

Nový Helpdesk je vytvořen tak, aby byl uživatelsky přívětivý. Na hlavní stránce helpdesk.upol.cz se nachází statistiky požadavků. V pravém horním rohu je přihlašovací formulář. Do Helpdesku se uživatelé hlásí pomocí Portal ID a hesla do Portálu. Ti, kteří ještě nemají Portal ID nebo zapomněli přihlašovací údaje, mohou zasílat požadavky prostřednictvím formuláře Anonymní požadavek.

V okamžiku, kdy se otevře webová stránka, stačí jen vybrat z nabízených kategorií, jako jsou například Servis výpočetní techniky, STAG nebo Oprava a údržba místností a budov. „Kromě potíží se STAGem nebo IT technologiemi budou moci studenti elektronický Helpdesk využívat i pro dotazy týkající se studia, kolejí nebo menz. Stačí v aplikaci vybrat správnou kategorii a požadavek bude směřován přímo na pracovníky, kteří jsou kompetentní problém řešit,“ řekl David Skoupil. Dodal, že hlavní výhoda oproti klasické e-mailové komunikaci tkví v tom, že uživatelé přesně vidí, jestli je jejich problém řešen a kdo jej řeší. I proto je velmi šikovná záložka Moje požadavky, kde budou přehledně evidovány dotazy konkrétního uživatele. Je možné se podívat, které požadavky jsou uzavřené, řešené nebo třeba zamítnuté. Požadavky lze i editovat a dají se i různě řadit například podle čísla, předmětu, kategorie, stavu či data poslední změny nebo data vytvoření.

Protože stále víc studentů i zaměstnanců využívá pro práci mobily nebo tablety, odpovídá tomu i řešení nového Helpdesku. „Samozřejmostí je také responzivní design pro zobrazení na mobilech a tabletech. V případech, jako je třeba zapomenuté heslo, umožňuje Helpdesk zadání i anonymního požadavku nepřihlášeným uživatelem,“ připomněl ředitel univerzitního CVT.

Helpdesk časem nahradí emailovou adresu stag-help@upol.cz, na kterou se studenti obraceli doposud a na které CVT řešilo i více než tisíc dotazů měsíčně. Spuštění nové verze Helpdesku CVT koordinovalo jak se studijními odděleními fakult, tak i se Správou kolejí a menz.

Podrobný návod k užívání Helpdesku najdete na stránkách univerzitní wiki ZDE.

Back

Privacy settings

We use cookies and any other network identifiers on our website that may contain personal data (e.g. about how you browse our website). We and some of the service providers we use have access to or store this data on your device. This data helps us to operate and improve our services. For some purposes, your consent is required to process data collected in this way. You can change or revoke your consent at any time (see the link at the bottom the page).

(Essential cookies enable basic functions and are necessary for the website to function properly.)
(Statistics cookies collect information anonymously. This information helps us to understand how our visitors use our website.)
(They are designed for promotional purposes, measuring the success of promotional campaigns, etc.)